Projekt Tristar, czyli Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Gdyni, Gdańsku i Sopocie, 

został stworzony w celu zrewolucjonizowania sposobu poruszania się po trójmiejskiej sieci ulic.

 

System TRISTAR pozwala na sterowanie ruchem w trybie automatycznym na obszarze całego Trójmiasta poprzez zastosowanie technologii z dziedziny Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS). W ramach realizacji projektu wybudowano oraz zainstalowano m.in.:

  • 2 Centra Zarządzania i Sterowania Ruchem, w Gdyni i w Gdańsku oraz stanowisko operatorskie w Sopocie
  • 136,9 km kanalizacji teletechnicznej
  • 147,8 km kabli światłowodowych
  • 160 przełączników sieciowych w węzłach transmisyjnych i Centrach Zarządzania ruchem
  • 172 szafki pomiarowo-zasilająco-teleinformatyczne
  • Zmodernizowano ponad 160 sygnalizacji świetlnych, w tym 2 226 sygnalizatorów ulicznych świetlnych i dźwiękowych, 203 wysokich konstrukcji wysięgnikowych i 394 masztów niskich.
  • 18 tablic zmiennej treści
  • 8 znaków zmiennej treści
  • 32 znaki informacji parkingowej
  • 15 tablic informacji parkingowej, przekazujących dane o kilku parkingach jednocześnie
  • 13 drogowych stacji meteorologicznych
  • 73 tablic informacji pasażerskiej na przystankach
  • 22 terminale informacji pasażerskiej
  • 745 komputerów pokładowych w pojazdach transportu zbiorowego
  • 79 szybkoobrotowych kamer monitoringu z zoomem optycznym
  • 58 kamer ANPR (pol. ARTR – Automatycznego Rozpoznawania Tablic Rejestracyjnych) w tym 23 rejestratory przekroczenia prędkości, na dwóch odcinkach realizujące odcinkowy pomiar prędkości oraz 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle
  • 2 testowe laboratoria wyposażone w sterowniki sygnalizacji świetlnej

 

server_instance_id: gdy01